Znaczenie key-visual w biznesie
Wielu młodych przedsiębiorców postanawia stworzyć swoje firmy, własne marki. Nic w tym dziwnego. Niewielu z nas czuje się dostatecznie dobrze pracując u kogoś i spełniając oczekiwania innych. Otwarcie własnego biznesu pozwala się niebywale rozwijać, otwierać na nowe możliwości i uczyć się na błędach. Nie da się ukryć, że zbudowanie marki zupełnie od zera jest dość ciężkim i pracochłonnym wyzwaniem. Musimy mieć naprawdę dobry zmysł obserwacyjny, a także nieskończone pokłady cierpliwości oraz kreatywności – im lepszy pomysł, zarys projektu – tym lepiej poradzimy sobie na rynku. Kiedy jeden pomysł się nie przyjmuje, w zapasie należy mieć chociaż kilka następnych. Budowa marki, firmy jest wielopoziomowa i składa się na nią wiele czynników, które w późniejszym czasie będą decydowały o jej sukcesie na rynku. Często zapominamy o tych mniej oczywistych aspektach jak struktura zatrudnienia, identyfikacja wizualna, piramida wartości, jakimi będzie się kierować firma oraz wyznaczanie kolejnych celów.
Artykuł powstał we współpracy z agencją pozycjonowania stron internetowych Seo-efekt.pl
Identyfikacja wizualna – key-visual w biznesie – co to właściwie znaczy?
Key-Visual (w branży często jest używany skrót KV) to graficzny, wizualny klucz, który zapewnienia marce wizualną (ponieważ pojawia się na każdym elemencie twórczym marki) spójność i dzięki niemu marka zapada odbiorcy w pamięci. Key-Visual to graficzny, kolorystyczny motyw przewodni marki. Jego celem jest zobrazowanie emocji, wartości i idei, z którymi marka się utożsamia i jakimi chce się kierować. To najczęściej charakterystyczny motyw graficzny, który pojawia się na wszystkich materiałach, które przynależą do marki (produkty, strona internetowa, miniatury, zdjęcia, logo). Kiedy jest przenoszony na inne materiały użytkowe i promocyjne to w rezultacie pomaga zachować spójność i wiarygodność marki, a także ułatwia odbiorcy jej rozpoznawanie wśród innych oraz zapamiętywanie.
Używanie Key Visuala jest bardzo ważne, ponieważ odbiorca każdego przekazu, jaki mu zafundujemy, natychmiast połączy obejrzany obraz z konkretną marką lub firmą. Tak więc dobry klucz wizualny musi być oryginalny, niepowtarzający się wśród konkurencji na rynku, aby bez problemu został zapamiętany przez publiczność. Czym może się wyróżniać motyw Key visuala? – jaskrawym lub stonowanym kolorem, rozbieżnością fonów, unikalną i niespotykaną grafiką – to najważniejsze elementy, które zapewnią naszej marce rozpoznawalność i zapadną w pamięci przyszłych konsumentów. Na dodatek cała komunikacja wewnątrz marki i układanie projektów będą o wiele prostsze w realizacji. Dobry Key Visual jest podstawą, trzonem marki, na którym możemy bezproblemowo opierać każdy kolejny projekt, a ich połączenie zawsze będzie czytelne i spójne – ponieważ będzie oscylowało wokół gotowego wzoru.
Sukces marki a logo – czy jest takie ważne?
Oczywiście najlepiej o marce świadczą pracownicy, usługi oraz produkty, z jakimi wiąże się jej działalność. Należy jednak pamiętać, że dzisiejszy rynek jest bardzo dynamiczny i w mało której dziedzinie konkurencja się zmniejsza – a wręcz przeciwnie, zwiększa się z każdym sezonem. Jak wybić się na tle innych? Oczywiście należy szukać pomysłów tam, gdzie inni by nie szukali i celować w taki rynek, w który nie celują inni. Dobre logo może okazać się tu kluczowe. Wszyscy w XXI wieku staliśmy się wzrokowcami i przyciąga nas to, co jest, dziwne, modne, unikatowe, klasyczne, minimalistyczne. Wszystko zależy od tego, w jaki target będziemy celować. Niekiedy logo staje się głównym elementem marki, dzięki któremu pożąda go odbiorca. Można wymienić wiele przykładów z historii, między innymi marki sportowe jak: Nike, Adidas, Vans czy Champion. Coca-Cola, Hard Rock Cafe – to również marki, które podbiły świat, dzięki dobremu logotypowi.
Brandgarden ma w swojej ofercie projektowanie loga, oraz wielu innych elementów marketingowych. Są to między innymi:
- key-visuale
- tworzenie spotów reklamowych i reklam
- projektowanie stron internetowych i kampanie w social mediach
- pomoc w organizacji eventów
- projekt i druk ulotek, naklejek, wizytówek